reklama

BACK to SCHOOL SHOPPING v USA

Co potrebuju deti do skoly? Zosity, pera, ceruzky a.......oblecenie? Co si mysli slovenska mama a jej americke deti.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Po dovolenke v Europe sme sa vratili do neskoreho americkeho augusta plneho letakov a reklam na “Back to school” shopping. Postou mi prisli zoznamy veci, ktore moje deti do skoly budu potrebovat tento rok: zosity, ceruzky, pera, pastelky, lepidla...Cim mladsie dieta, tym dlhsi list, alebo ja mam aspon taky pocit. V kazdom obchode su akcie na “lacnejsie” skolske potreby a vyhodnejsie nakupy.

Ako dobra mama aj ja som sa vypravila do Targetu ( nieco ako Tesco) s mojimi dvoma ratolestami nakupit potrebne veci do skoly. Moja dcera, tretiacka, bola nadsena. Moj syn, siedmak, bol otraveny. Obaja si vybrali co potrebovali a ja som zaplatila asi $50 za ich papiernicke potreby. Skolske ruksaky som nove nekupila, ani peracniky,kedze ich znackove batohy z minuleho roka vyzeraju bezchybne. Tymto som povazovala moje nakupovanie do skoly za vybavene. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tak ako po ine roky, som si nemyslela, ze decka potrebuju este nieco viac do skoly. Aky omyl, ked mate doma styloveho pred-pubertaka, ktory ma ist do siedmej triedy. 

Asi tyzden pred zaciatkom skolskeho roku sa ma Tomas spytal, preco mu nekupim nove tenisky. Moja odpoved bola stroha- nove tenisky si kupil v juni a potom este jeden par v Europe. Dalsie tenisky nepotrebujes,Tomas. ALE. Ale podla neho vsetci jeho kamarati si isli kupit nove tenisky a budu mat aj nove oblecenie a my to nikdy nerobime. Preco, mami? Preco mi nikdy nenakupujeme pred zaciatkom skolskeho roka. Rychlo som ho odbudla, ze predsa nejake nove veci ma aj on a ze nove sortky mu na konci leta kupovat nebudem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale potom mi to doslo. Vela ludi v USA deckam kupi “back to school outfit” - oblecenie na zaciatok skolskeho roka. Stat Connecticut ma dokonca tyzden, kedy si mozete nakupit oblecenie bez dani ( normalne v CT je to 6,35% dan pripocitana k cene kazdeho vyrobku). Spatne som si pripomenula skvely marketingovy utok firiem: vsetky letaky s oblecnim co som dostala za posledne dva tyzdne, reklamy ktore su specificky zabudovane do shows na Disney Channel. Nakupy vladnu svetu.

Rozmyslala som, co mam urobit a ako vyriesit tuto dilemu. Neislo mi az tak o peniaze ako o fakt, ze moje deti naozaj nic nepotrebovali na oblecenie a v mysli som mala aj vybrane pekne tricko a slusne sortky co by si moj syn mohol dat do skoly na prvy den. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kupit ci nekupit? To bola moja dilema, ktoru moj syn vypustil z hlavy celkom rychlo. Moja dcera, hoci paradnica, este tieto veci neriesi. Da si ruzove saty, bielu siltovku, fialove ponozky a oranzove tenisky - hotovy brazilsky papagaj. Ale nad tym ako sa asi citi chlapec, ktory ide do siedmej triedy som rozmysla dlhsie. Konzultovala som to s manzelom. Ten mi povedal, ze “back-to-school-outfit” je taka americka tradicia, ktoru ja ako cudzinka dodrziavat nemusim. Ja som si spominala na svoje nove peracniky, ruksaky, ale nejake som si nevedela vybavit nakupovanie oblecenia... Nakoniec som mu kupila nove tricko, ktore vobec nepotreboval.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prvy skolsky den bol 27. august a aj ja som si dala moje krasne Desigual saty a na mojej strednej skole som si vsimala, co maju decka oblecene. Vela slecien malo pekne letne saticky, opalene tela a oddychnuty vyraz na tvari. Vela chalanov malo nove ziarive tenisky a ostrihane vlasy. Vela mojich studentov za letne mesiace vyrastlo a dospelo.

Novy skolsky rok, novy zaciatok, a asi aj nove oblecenie. 

 

Anna Porto

Anna Porto

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som Slovenka. ZIjem v USA uz 16 rokov. Ucim taliancinu na verejnej americkej strednej skole, kde zbieram zazitky a inspiracie. Chcete vediet co sa deje v skolach, uliciach a rodinach v USA: nech sa paci... Zoznam autorových rubrík:  skolstvoSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu